943 482 800 fomentoss@donostia.eus
Talent House egoitzan izan da Donostia Innovation Challenge ekimenaren 2021eko edizioaren azken ekitaldia. Bertan, Donostiako 380 ikaslek hartu dute parte, hiria hobetzeko beren ideiekin eta proiektuekin.
Beren ideiak eta proiektuak garatzeko, ikasleek Donostiako hainbat zentro teknologikoren laguntza izan dute, adibidez, Biodonostia, Tecnum, Ikusi, Vicomtech, Developair, Ikor, Ceit, Domotek, Nuavis,Irisbond, Educareality, Naru Intelligence edo Cybersurgery.Horiek guztiek laguntza eman diete ikasleen ideiei, teknologia disruptiboak integratuz beren prototipoetan, adibidez, 3D inprimaketa, robotika aurreratua, errealitate mistoa, adimen artifiziala eta gauzen interneta deitua.
Ekonomia Bultzatzeko zinegotzi Marisol Garmendiak eskertu egin du “ikasle gazteen partaidetza”, eta nabarmendu egin ditu aurkezturiko ideiak eta proiektuak “donostiarren bizitza kalitatea eta Donostiaren hiri garapena hobetzeko.Oraina zarete, baina etorkizuna idazten ari zarete, zuen etorkizuna.Zuen eta gainerako herritarren bizitza baldintzak hobetzen parte hartzea oso garrantzitsua eta eskertzekoa da.Zuen ideiak ez dira alferrikakoak izango.Seguru nago berandu baino lehen egi bihurtuko direla”.
Bost hilabeteko lanaren ondoren, Donostia Innovation Challenge ekimenak bere sariak eta aitormenak eman ditu, 12 kategoriatan banatuta.Edizio honetan, SaintPatricks,Cebanc,Ceinpro,NazaretFundazioa,IESAltzaBHI,Tecnun, Axular Lizeoa, Ekintza Ikastola, AldapetaMaría Ikastetxea,UPVeta Deustuko ikasleek hartu dute parte.
Aurkezturiko ideia eta proposamenen artean hauek daude: mugikortasun zailtasunak dituzten pertsonentzat ibilbide seguruak identifikatzeko app bat; itsasora botatzen diren isuri kutsatzaileak antzemateko sistema bat dronen bidez; etorkizuneko etxebizitza batean altzariak "ikusteko" betaurreko batzuk; arropa probagela birtuala; gailu bat gorrek mugikorraren bidez klase bat jarraitu ahal izateko; zabor edukiontzi adimendunak zaborra jasotzeko ibilbideak optimizatzeko; edo app bat erosketa berdea gauzatzeko zuzenean tokiko nekazariekin edo ekoizleekin.
Sari banaketa berriro bizi nahi baduzu ikusi hurrengo bideoa
SARITURIKO TALDEEN AZKEN ZERRENDA
3D INPRIMAKETAREN ERABILERA ONENA | SECOND CHANCE (Deusto Business School) | Gamifikaturiko app-a. Honen bidez, puntuak trukatu daitezke, protesia behar duen ebakuntzetan laguntzeko. Protesiak birziklaturiko produktuekin eta 3D inprimaketaren bidez sortzen dira. |
ROBOTIKAREN ERABILERA ONENA | GALERNA DRONAK (Cebanc) | Itsasora botatzen diren isuri kutsagarriak antzematea dronen hegaldien bidez. |
ERREALITATE MISTOAREN ERABILERA ONENA | WOHO 360 (Ceinpro) | Ingurune birtualak, 3D bideoak eta errealitate birtualeko betaurrekoak erabiltzea, adineko pertsonek, mugikortasun arazoak dituzten pertsonek eta abarrek nozitzen dituzten irisgarritasun arazoak konpontzeko. |
AIren ERABILERA ONENA | VERVE (EHU – UPV) | EHUren app-a. AI erabiliz, erosketa berdea egiteko interesak tokiko nekazariekin eta saltokiekin konektatu daitezke. |
OTen ERABILERA ONENA | PUNTU BEROA (Nazaret Fundazioa) | App honek gaueko aisialdiko aukera desberdinak identifikatzen ditu gazteentzat, eta, sentsoreen bidez, lokaletako jendearen joan-etorria eta edukiera neurtzen du. Modu horretan, gazteek denbora errealean identifikatu ditzakete une jakin horretan zein diren aisialdiko tokirik famatuenak. |
PROIEKTURIK BERRITZAILEENA | XIMER (Aldapeta Maria Ikastetxea) | VR betaurrekoak, etorkizuneko etxebizitzan zure altzariak ikusi ahal izateko. |
JARRERA BALIOAK | MOVEMENT INNOVATION (Altza Institutua) | App honen bidez ibilbide seguruak identifikatu daitezke, Donostian gurpildun aulkian dabiltzan eta mugikortasun arazoak dituzten desgaituentzat. |
GIZARTE ERAGINA | PIZTU (Axular Lizeoa) | Sentsoreen bidezko detekzioa, kaleen argiztapen maila doitzeko une horretako beharra oinarri hartuta eta segurtasuna areagotzeko. |
PROIEKTUAREN DISEINURIK ONENA | 3DU (Ceinpro) | Arropa probagela birtuala. Horretarako, bezeroaren eskaner bat eta 3D eredu bat egiten da. |
EKONOMIA BIDERAGARRITASUNA ETA KUDEAKETA | OSATEK ASISTENTE (Nazaret Fundazioa) | IA bidezko laguntza birtuala, pazientearekin, familiakoekin eta medikuekin elkarreragiteko, bai eta pazientearen datu guztiak eduki eta haren jarraipena egiteko ere. |
AURKEZPEN ONENA | GARBIRI (Tecnun) | Edukiontzi adimendunak, zaborra jasotzeko ibilbideak optimizatu ahal izateko. |
PROIEKTURIK ONENA | SIMA (St. Patrick´s English School) | Gurpildun aulki adimenduna, hirian mugikortasun segurua bermatzeko. |
Aurten ere, Donostiako Sustapenak Donostia Innovation Challenge-aren edizio berri bat antolatu du. Programaren helburua hiriko gazteek proiektu bat, ikuspegi enpresarial eta teknikotik, diseinatzen eta kudeatzen ikastea da, gaitasun pertsonalak/softskill-ak zein gaitasun teknikoak entrenatuz hainbat arlotan, hala nola enpresa-kudeaketan, diseinu estrategikoan etb.
Hiria hobetzeko erronkan lau hilabete baino gehiago lanean eman ondoren, hainbat teknologia disruptibo (Adimen Artifiziala, 3D Inpresioa, Errealitate Mistoa, Gauzen Internet eta Robotika Aurreratua) integratzen dituzten proiektu berritzailen bitartez, erantzun diote ikasleek gure hirian identifikatutako arazoei. Aurtengo edizioan ere hainbat ikastetxetako (Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko zentroak, Lanbide Heziketako zentroak eta unibertsitate-zentroak) 380 ikasle inguruk hartu dute parte Donostiako Innovation Challenge programaren azken fasean, 74 talde ezberdin osatuz.
Jasotako 74 proposamenak ebaluatu ondoren, ikastetxe bakoitzeko talde finalista bat aukeratu zen otsailaren 1-ean Talent House-an ospatutakoko amaierako aurre-ekitaldian beraien ikastetxeak ordezka ditzaten. Talde ordezakari bakoitzak bere proiektua aurkeztu behar izan zuen programan parte hartzen duten enpresetako eta Donostiako Sustapeneko kideek osatutako epaimahai baten aurrean. Hauek izan dira zentro bakoitzeko talde finalistak
Azkenik, martxoaren 2an, Donostia Innovation Challenge-ren V. edizioari amaiera eman genion, programa amaierako ekitaldiarekin. Amaierako ekitaldiak ikasleek azken hilabeteetan egindako lan ona goraipatu nahi izan zuen sariak hainbat kategoriatan banatuz. Donostia Innovation Challenge-ren V. edizio honetan, kategoria bakoitzerako izendatutako taldeak honako hauek izan dira:
ERREKONOZIMENDUAK / SARIAK | IZENDAPENAK | ERREKONOZIMENDUAK / SARIAK | IZENDAPENAK |
3D INPRIMAKETA ERABILERA ONENA |
|
PROIEKTU BERRITZAILEA |
|
ROBOTIKA ERABILERA ONENA |
|
JARRERAZKO BALIOAK |
|
ERREALITATE MIXTOA ERABILERA ONENA |
|
GIZARTE ERAGINA |
|
AI ERABILERA ONENA |
|
PROIEKTUAREN DISEINU ONENA |
|
IOT ERABILERA ONENA |
|
BIDERAGARRITASUN ETA KUDEAKETA EKONOMIKOA |
|
AURKEZPEN ONENA |
|
Donostia Innovation Challenge ekimena Donostia Innovation Campus estrategiaren barruan aurki dezakegu, helburu hauek dituen estrategia:
INFORMAZIO GARRANTZITSUA
2021 edizioaren erronka eta teknologiak
5 dira hautatu ditugun teknologia disruptiboak. Talde bakoitzak zozketa bitartez egokitu zaion teknologietako batekin egin beharko dio aurre erronkari.
Donostia Innovation Challenge modu dibertigarrian talde lanean, irtenbide berritzaileak ikertzen, proiektuak ekiten eta planteatutako erronkak konpontzeko ikasteko gunea da. Proiektu bat enpresaren eta teknikaren ikuspegitik diseinatzen eta kudeatzen ikastea da helburua, teknologia berriak barne hartzen dituzten konponbideetan oinarrituta, aurrekontu bat maneiatzea da, bezero baten azalean jarriz, umiltasunaren, enpatiaren, kemenaren edo moldagarritasunaren garrantzia bizitzako alderdi guztietan barneratzeaz gain.
Donostia Innovation Challenge hiriko gazteen berrikuntzari lotutako gaitasunak entrenatzeko gunea da. Hiriko berrikuntza aktibatzeko ideietan oinarritutako erronken bidez lan egin nahi dugu, bertan bizi diren gazteen laguntzarekin.
Donostiako Sustapenak ekimen hau lan-metodologia batekin garatzen du: aurrez aurreko saioak eta online saioak konbinatzen ditu parte hartu nahi duten ikastetxeentzat.
Bigarren Hezkuntzako ikastetxeentzat
Batxilergoa duten ikastetxeentzat
Lanbide Heziketako ikastetxeentzat
Unibertsitateentzak
Ikasleek berrikuntza-proiektu bat ikasi eta garatzea, hiri-erronka batean oinarrituta, honako etapa hauek jorratu
TEKNOLOGIA
EKINTZAILETZA-KULTURA ETA ENPRESA-KUDEAKETA
DISEINUA ETA SORMENA
GAITASUN PERTSONALAK
4 bloke horiek garatu dugun oinarrizko formulari erantzuten diote. Formula horren gainean
eraikitzen da, oro har, Donostia Innovation Campus eta, bereziki, Donostia Innovation Challenge formatuaren gaitasunak garatzeko eta entrenatzeko estrategia,
gaitasun teknikoak eta jarrera gaitasunak uztartuz.
Hona hemen oinarrizko formula:
Formulak lan-merkatu berria kontuan hartzen duen logika bati erantzuten dio
Horrela, Donostia Innovation Challengeak 9 gaitasunen T (talentua) eta 10 gaitasunen A (aktitudea) konbinazioa lantzen du:
Donostia Innovation Challenge-k gaitasunak ikasi eta garatzeko metodo berritzaile bat planteatzen du, egungo lan-merkatuak, etengabeko bilakaeran, eskatzen dituen gaitasunen ildotik. Ebaluazio-tresnak, hezkuntza-metodoak eta baliabideak jasotzen ditu. Ikasleen beharrei nahiz lurraldearen hezkuntza-garapen eta berrikuntzari erantzuten dieten balioak eta edukiak barneratzen ditu
Programaren garapena ikasleek "bidaia bat" egin dezaten pentsatu da. Bidaia horren 5 fasetan gaitasun teknikoak eta jarrerazkoak lantzen dira:
Lanak aurrez aurreko saioak ditu, Donostiako Sustapenak esleitutako tutorearekin egindako jarraipenaz osatuta, online lan-tresnak erabiltzeari esker. Gainera, Donostia Innovation Challengek online plataforma bat du, non eduki guztiak eskuragarri dauden, gordailu gisa, bai eta joko-formatu bat ere, non kontzeptu guztiak ikasten eta lantzen joan daitezke, hirian zehar ibilbidea egiten den bitartean:
SartzeaAlde batetik, Donostiako Sustapenak hiri-erronka bat abiaraztzen du urtero. Erronka horretan, hiriko hainbat ikastetxek parte hartzen dute, tokiko erakundeekin lankidetzan (enpresak, teknologia-zentroak, etab.), eta hainbat ezaugarritako irtenbide berritzaileak garatzen saiatzen dira, teknologia berriak kontuan hartuta, Donostiako egunerokotasuna hobetzeko. Planteatutako erronken/erronken beharrei erantzun behar diete merkatuak eta parte hartzen duten enpresek fokua jartzen duten lekuaren arabera, betiere hiriarekiko lotura bat izanik.
Bestalde, beste modalitate bat ere badugu, non hiriko hainbat erakundek beren erronkei ekiten dieten, ikastetxe batekin batera lan eginez.
Azken batean, prozesu interaktiboa da, bertan, benetako arazoak jorratzen dituena; hiriko erakunde/eragileek eta ikastetxeek elkarrekin lan egiten dute hirirako balioa sortzen eta elkarrekin irtenbide berritzailetara iristen.
Era berean, prozesua bidaia bat dela pentsatzeak "soft skills" izenekoak edo adimen "akademikoarekin" azaleratzen edo garatzen ez diren trebetasun pertsonalak indartzen ditu.
Donostia Innovation Challenge jarrerazko oinarrizko dekalogo batean oinarritzen da jarrerazko gaitasunak ikasteko eta entrenatzeko, prozesuan zehar