DONOSTIA INNOVATION CHALLENGE

+
EDIZIOA
+
IKASLEAK
+
IKASTETXEAK
+
ERAKUNDE PARTE-HARTZAILEAK

"MODU DIBERTIGARRI BATEAN HIRI ERRONAK LANDUZ MODU DIBERTIGARRIAN IKASI"

Donostia Innovation Challenge modu dibertigarrian talde lanean, irtenbide berritzaileak ikertzen, proiektuak ekiten eta planteatutako erronkak konpontzeko ikasteko gunea da. Proiektu bat enpresaren eta teknikaren ikuspegitik diseinatzen eta kudeatzen ikastea da helburua, teknologia berriak barne hartzen dituzten konponbideetan oinarrituta, aurrekontu bat maneiatzea da, bezero baten azalean jarriz, umiltasunaren, enpatiaren, kemenaren edo moldagarritasunaren garrantzia bizitzako alderdi guztietan barneratzeaz gain.

Donostia Innovation Challenge hiriko gazteen berrikuntzari lotutako gaitasunak entrenatzeko gunea da. Hiriko berrikuntza aktibatzeko ideietan oinarritutako erronken bidez lan egin nahi dugu, bertan bizi diren gazteen laguntzarekin.

Donostiako Sustapenak ekimen hau lan-metodologia batekin garatzen du: aurrez aurreko saioak eta online saioak konbinatzen ditu parte hartu nahi duten ikastetxeentzat.

Gaitasunak garatzea
Gaitasun pertsonalak garatzeko espazioa.
Berrikuntza eta talentua
Berrikuntzari lotutako gaitasun pertsonalak
Lankidetza
Ikastetxeak
Enpresak
Zentro teknologikoak
Driver-ak
Teknologia
Enpresa-kudeaketa
Diseinua eta sormena
Gaitasun pertsonalak
Programazioa
Sentsibilizazio-jarduerak
Erronketan oinarritutako entrenamendua
E-learning plataforma gamifikatua

NORENTZAT ZUZENDUA:

Bigarren Hezkuntzako ikastetxeentzat
Batxilergoa duten ikastetxeentzat
Lanbide Heziketako ikastetxeentzat
Unibertsitateentzak

HELBURUA

Ikasleek berrikuntza-proiektu bat ikasi eta garatzea, hiri-erronka batean oinarrituta, honako etapa hauek jorratu

1

DISEINUA

2

PLANGINTZA

3

GAUZAPENA

4

JARRAIPENA

5

EBALUAZIOA

Prozesuan zehar, gai hauek lantzen ditugu berariaz, proiektu berritzaile baten esparruan garapen pertsonalerako giltzarritzat jotzen baitira:

TEKNOLOGIA
EKINTZAILETZA-KULTURA ETA ENPRESA-KUDEAKETA
DISEINUA ETA SORMENA
GAITASUN PERTSONALAK

4 bloke horiek garatu dugun oinarrizko formulari erantzuten diote. Formula horren gainean
eraikitzen da, oro har, Donostia Innovation Campus eta, bereziki, Donostia Innovation Challenge formatuaren gaitasunak garatzeko eta entrenatzeko estrategia,
gaitasun teknikoak eta jarrera gaitasunak uztartuz.

Hona hemen oinarrizko formula:

“Talentuak zehazten du zer dakizun edo egin dezakezun. Jarrerak definitzen du zer zaren”

Formulak lan-merkatu berria kontuan hartzen duen logika bati erantzuten dio

Dena talentua, jarrerarik ez
(10+10)*0 = 0
Dena jarrera, talenturik ez
(0+0)*10 = 0
Enpresek gaur kontratatzen dutenagatik
(7+7)*10 = 140

GAITASUNEN

Horrela, Donostia Innovation Challengeak 9 gaitasunen T (talentua) eta 10  gaitasunen A (aktitudea) konbinazioa lantzen du:  

GAITASUNEN T Prozesuen diseinua Pentsamendu kritikoa Irudimena Teknologia Lankidetza birtuala Pentsamendu konputazionala Burmuin eleaniztuna Enpresa-kudeaketa Diseinua eta sormena
GAITASUNEN A Autoezagutza eta harmonia Iraunkortasuna Apaltasuna eta talde-lana Helburua eta erantzukizuna Enpatia Ausardia eta moldagarritasuna Asertibitatea Erresilientzia Komunikazio positiboa eta jakin-mina Pasioa eta determinazioa

Donostia Innovation Challenge MetodologIa

Donostia Innovation Challenge-k gaitasunak ikasi eta garatzeko metodo berritzaile bat planteatzen du, egungo lan-merkatuak, etengabeko bilakaeran, eskatzen dituen gaitasunen ildotik. Ebaluazio-tresnak, hezkuntza-metodoak eta baliabideak jasotzen ditu. Ikasleen beharrei nahiz lurraldearen hezkuntza-garapen eta berrikuntzari erantzuten dieten balioak eta edukiak barneratzen ditu

Programaren garapena ikasleek "bidaia bat" egin dezaten pentsatu da. Bidaia horren 5 fasetan gaitasun teknikoak eta jarrerazkoak lantzen dira:

JARRERA

TALENTUA

ENPRESA PROZESUAK

SAIO PRESENTZIALAK

ENPRESA PROZESUAK

ERAKUTSI ZURE TALENTUA

Lanak aurrez aurreko saioak ditu, Donostiako Sustapenak esleitutako tutorearekin egindako jarraipenaz osatuta, online lan-tresnak erabiltzeari esker. Gainera, Donostia Innovation Challengek online plataforma bat du, non eduki guztiak eskuragarri dauden, gordailu gisa, bai eta joko-formatu bat ere, non kontzeptu guztiak ikasten eta lantzen joan daitezke, hirian zehar ibilbidea egiten den bitartean:

Sartzea

Erronken modalitatea askotarikoa da

Alde batetik, Donostiako Sustapenak hiri-erronka bat abiaraztzen du urtero. Erronka horretan, hiriko hainbat ikastetxek parte hartzen dute, tokiko erakundeekin lankidetzan (enpresak, teknologia-zentroak, etab.), eta hainbat ezaugarritako irtenbide berritzaileak garatzen saiatzen dira, teknologia berriak kontuan hartuta, Donostiako egunerokotasuna hobetzeko. Planteatutako erronken/erronken beharrei erantzun behar diete merkatuak eta parte hartzen duten enpresek fokua jartzen duten lekuaren arabera, betiere hiriarekiko lotura bat izanik.

Bestalde, beste modalitate bat ere badugu, non hiriko hainbat erakundek beren erronkei ekiten dieten, ikastetxe batekin batera lan eginez.

Azken batean, prozesu interaktiboa da, bertan, benetako arazoak jorratzen dituena; hiriko erakunde/eragileek eta ikastetxeek elkarrekin lan egiten dute hirirako balioa sortzen eta elkarrekin irtenbide berritzailetara iristen.

Era berean, prozesua bidaia bat dela pentsatzeak "soft skills" izenekoak edo adimen "akademikoarekin" azaleratzen edo garatzen ez diren trebetasun pertsonalak indartzen ditu.

DEKALOGO

Donostia Innovation Challenge jarrerazko oinarrizko dekalogo batean oinarritzen da jarrerazko gaitasunak ikasteko eta entrenatzeko, prozesuan zehar

AURREKO EDIZIOAK

CHALLENGE 2019

400 escolares donostiarras ofrecen soluciones innovadoras para mejorar la ciudad.

CHALLENGE 2018

CHALLENGE 2018

CHALLENGE 2017

CHALLENGE 2017